מטרות הוראת הכימיה בתיכון

הכרת עולם החומרים: חלוקת החומרים למשפחות
בעלות פעילות דומה. והבנת תהליכים בהם הם
משתתפים – מדוע מתרחשות תגובות כימיות?
הכרת יסודות החשיבה המדעית והשלבים מאיסוף
עובדות ועד לפיתוח תיאוריה מדעית
הקניית ידע בנושא המבנה המיקרוסקופי של חומרים –
הקשר בין המבנה לתכונות .
כיתות ט’ י’
בשנים אלו מקנים לתלמיד את שפת הכימאים, מבנה האטום, הקשר הכימי, מושגים ורעיונות
להבנת עולם החומרים. התלמיד לומד לשייך חומרים עפ”י היסודות מהם הם מורכבים, למשפחות
בעלות תכונות משותפות.
כיתה י”א
חישובים בכימיה- כיצד “סופרים ” אטומים ומולקולות ?
חומצות ובסיסים – מה זה PH? למה מוסיפים פלואור למי השתייה?
חמצון חיזור – מה זה “קורוזיה” ? למה אקונומיקה מלבינה?
כוחות בינמולקולריים – למה קרח צף על פני המים? למה שמן ומים לא מתערבבים?
אנרגיה – למה אנו חשים “קור” כשאצטון מתנדף מהיד?
שיווי משקל- למה כימיה 1+ 1 2?
תרכובות הפחמן – מה זה כוהל? מה זה שמן ושומן?
כיתה י”ב
ש”מ של חמצון חיזור – מה זה סוללה? למה ברזל מחליד?
תרמודינמיקה- למה ה”בלאגאן” ביקום תמיד עולה?
תעשייה- כיצד מקימים מפעל כימי?
תרכובות ברום- איך מעכבים בערה? איך מסלסלים שיער? איך מחטאים ג”קוזי?
פולימרים- מה זה פלסטיק? איך מייצרים סיב? מה זה גומי?
סוכרים – פולימרים של סוכרים, הדומה והשונה בין תאית לעמילן.

מהם המקצועות הנלמדים באוניברסיטה הקשורים לכימיה?

ביולוגיה, גיאולוגיה, חקלאות, ביוכימיה, רפואה, רוקחות, הנדסה כימית, הנדסת חומרים, הנדסת
חשמל ) אלקטרוניקה בעיקר(, הנדסת גרעין, הנדסת טקסטיל והנדסת מזון.